Antara Harapan dan Penghambaan

    Author: Unknown Genre: »
    Rating


    jika aku bertobat, itu atas anugerah Nya kepadaku
    dan jika aku berbuat dosa, Dia adalah harapanku
    jika aku berpaling, Dia menyeruku
    dan jika aku menghadap, Dia mendekatkanku (kepadaNya)
    jika aku mencintai (Nya), Dia memeliharaku dan jika aku ikhlas, Dia membisiku
    jika aku berbuat lalai, Dia memaafkanku
    dan jika aku berbuat baik , Dia membalasku.

    Wahai kekasihku, Engkau maha pemurah kepadaku maka singkirkanlah semua kesedihanku
    hanya kepada engkaulah kerinduanku dengan segenap hatiku lahir dan batinku
    wahai tuhan yang maha pemurah dan yang paling diharapkan (kemurahan Nya)
    wahai yang mendahulu kebaikan Nya kepadaku.
    karenanya tidaklah layak bagi Mu melupakanku wahai tihan semua manusia baik didunia maupun di akherat atas semua perbuatan yang kulakukan
    maha suci tuhan yang mempunyai keagungan dan yangmemepunyai pembalasan.
    Maha perkasa kedudukan Nya lagi maha terpuji semua perbuatan Nya
    Kegembiraanku dengan pertanyaan (hisab) adalah kerna aku akan dapat melihatNya maka bagaimanakah aku tidak gembira dengan Nya bila Dia menganugrahiku
    Wahai yang mempunyai kemuliaan
    wahai yang mempunyai kemurahan anugrahila aku dan ubahlah apa yang engkau lihat dari keburukan keadaanku

    Leave a Reply

    Shoutul Haromain FM


    Streaming Islam Android App on Google Playstore

    follow me

    VISITOR

    free counters